Buzz

Buzz - jak uzyskać odszkodowanie za opóźniony lot?

Buzz to polskie linie czarterowe należące do irlandzkiej grupy Ryanair Holdings plc. Zostały zarejestrowane w 2017 r. Swoją siedzibę mają w Warszawie. Przez wiele lat linie lotnicze nosiły nazwę Ryanair Sun. Jesienią 2019 r. dokonano rebrandingu marki na Buzz.

Przewoźnik obsługuje połączenia czarterowe realizowane na zlecenie biur podróży, a także rejsy regularne – dla Ryanair. Buzz lata z wielu polskich lotnisk, m.in. z Modlina, Katowic, Wrocławia oraz Krakowa. Przewoźnik oferuje połączenia do najpopularniejszych europejskich kurortów. Buzz nie obsługuje jednak rejsów do krajów afrykańskich. Jest to spowodowane globalną strategią całej grupy Ryanair. Niemniej jednak, według zapowiedzi, oferta na być stale dostosowywana do aktualnych potrzeb rynku.

Z uwagi na napiętą siatkę połączeń Buzz – zwłaszcza w sezonie letnim – niejednokrotnie zdarza się sytuacja, że lot jest opóźniony, a także może zostać odwołany. Najczęstszą przyczyną jest chęć maksymalnego wykorzystania floty. Warto jednak znać swoje prawa. Za odwołany lub opóźniony lot z winy Buzz na mocy Rozporządzenia (WE) 261/2004 przysługuje odszkodowanie nawet do 600 €. Nie czekaj aż sprawa się przedawni. Zgłoś się po odszkodowanie za odwołany lub opóźniony lot od Buzz do specjalistów od odszkodowań – AirCash4U.

Nazwa rejestrowa: Ryanair Sun S.A.
Adres:ul. Cybernetyki 21, 02-677 Warszawa
NIP: 5213788049
REGON: 367803358
KRS: 0000686416

Dowiedz się więcej o zakłóconych lotach

Buzz - historia działalności w Polsce

Przewoźnik otrzymał certyfikat AOC przyznawany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego w dniu 3 kwietnia 2018 r. Niedługo później (23 kwietnia) Buzz rozpoczęły faktyczną działalność. Pierwszy lot odbył się 26 kwietnia 2018 r. (na trasie z Poznania do Zakintos). Flota przewoźnika to kilkadziesiąt maszyn Boeing 737-800. Ich średni wiek wynosi zaledwie kilka lat.

Opóźniony lub odwołany lot - co dalej?

Przede wszystkim jednak należy mieć świadomość swoich praw. Zgodnie z unijnym Rozporządzeniem (WE) 261/2004 za opóźniony lub odwołany lot przysługuje odszkodowanie nawet do kwoty 600 €. Należy mieć jednak na względzie, że kluczowym aspektem jest przyczyna zakłócenia podróży. Odszkodowanie za odwołany lub opóźniony lot przysługuje bowiem jedynie wtedy, gdy wina leży po stronie przewoźnika. Rekompensata jest należna w sytuacji m.in.: awarii technicznej oraz problemów operacyjnych przewoźnika (m.in. strajk załogi). Odszkodowanie nie przysługuje z kolei, gdy lot został zakłócony z przyczyn niezależnych, jak np.: zła pogoda, zamknięta przestrzeń powietrzna, strajk pracowników obsługi naziemnej lotniska.

Pasażerowie swoje roszczenie w stosunku do linii Buzz mogą zgłosił korzystając ze strony internetowej Ryanair. Udostępniono tam dedykowany formularz, który ma usprawnić obsługę wniosków. Warto jednak pamiętać, że odmowa wypłaty odszkodowania ze strony przewoźnika wcale nie musi oznaczać, że rekompensata się nam nie należy. W takiej sytuacji warto skierować sprawę do profesjonalistów, którzy szczegółowo zweryfikują, jakie były faktyczne przyczyny zakłócenia rejsu.

Zapraszamy do kontaktu.

Kontakt z nami

Adres
AirCash4U

NIP: 7542812979
REGON: 383541220

Zegar

Pon-Pt: 8.00-18.00

Sob: 10.00-14.00

Znajdź nas na Facebooku

601 181 728

biuro@aircash4u.pl