KLM

KLM - jak uzyskać odszkodowanie za opóźniony lot?

KLM (pełna nazwa: Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V.) to flagowe holenderskie linie lotnicze założone 7 października 1919 r. Głównym portem jest lotnisko Amsterdam-Schiphol. Wchodzą w skład holdingu Air France-KLM. Ponadto współpracują także z amerykańskimi liniami lotniczymi Delta Air Lines. Dodatkowo należą również do sojuszu SkyTeam. Flota KLM składa się z przeszło 170 samolotów.

Z uwagi na niezwykle rozbudowaną siatkę połączeń może wystąpić sytuacja, w której lot będzie opóźniony lub odwołany. Warto jednak znać swoje prawa. Za odwołany lub opóźniony lot z winy KLM przysługuje odszkodowanie nawet do 600 €. Nie czekaj do momentu, w którym sprawa się przedawni. Zgłoś się po odszkodowanie za odwołany lub opóźniony lot od KLM do specjalistów od odszkodowań – AirCash4U.

Siedziba główna
Nazwa rejestrowa: KLM Nederland Naamloze Vennootschap
Adres: Amsterdamseweg 55, 1182 GP, Amstelveen, Holandia

Oddział w Polsce
Nazwa: KLM Spółka Akcyjna, Oddział w Polsce
Adres: ul. Nowy Świat 64, 00-357 Warszawa
NIP: 5260202453
REGON: 010074812
KRS: 0000051056

Dane kontaktowe
Strona internetowa (polska wersja językowa) www.klm.pl
Infolinia: 22 512 39 47


Dowiedz się więcej o zakłóconych lotach

KLM - zakres usług

KLM to jedne z najstarszych linii lotniczych na świecie. Funkcjonują nieprzerwanie od ponad 100 lat. W 2004 r. miała miejsce fuzja z Air France. Powstał holding lotniczy o nazwie Air France – KLM. Holenderski przewoźnik oferuje połączenie do przeszło 130 destynacji znajdujących się w 70 krajach na 5 kontynentach. Jest to możliwe dzięki współpracy z innymi liniami lotniczymi w ramach tzw. codeshare.

KLM posiada również niezwykle zróżnicowaną ofertę pod kątem dostępnych wariantów podróży. Oczywiście znaczna część dostępnych opcji dotyczy klasy ekonomicznej. Niemniej jednak KLM posiada w swojej ofercie także warianty Europe Business Class oraz World Business Class, dzięki którym pasażerowie mają możliwość odbywania dalekich podróży w niezwykle komfortowych warunkach.

Amsterdam

Opóźniony lub odwołany lot - co dalej?

Linie lotnicze KLM zazwyczaj są niezwykle punktualne, jednak tak jak każdemu przewoźnikowi, zdarza się, że lot jest opóźniony, odwołany lub odmówiono pasażerowi przyjęcia na pokład ze względu na overbooking. Przede wszystkim należy mieć świadomość swoich praw. Zgodnie z unijnym Rozporządzeniem (WE) 261/2004 za opóźniony lub odwołany lot przysługuje odszkodowanie nawet do kwoty 600 €. Należy mieć jednak na względzie, że kluczowym aspektem jest przyczyna zakłócenia podróży. Odszkodowanie za odwołany lub opóźniony lot przysługuje bowiem jedynie wtedy, gdy wina leży po stronie przewoźnika. Rekompensata jest należna w sytuacji m.in.: awarii technicznej oraz problemów operacyjnych przewoźnika (m.in. strajk załogi). Odszkodowanie nie przysługuje z kolei, gdy lot został zakłócony z przyczyn niezależnych, jak np.: zła pogoda, zamknięta przestrzeń powietrzna, strajk pracowników obsługi naziemnej lotniska.

W tym miejscu warto także zaznaczyć, że kwoty rekompensat są stałe (uwarunkowane długością lotu) i nie ma żadnego znaczenia fakt, czy lecieliśmy w pierwszej klasie, czy też bilet kupiliśmy w cenie promocyjnej – z czego niewielu pasażerów zdaje sobie sprawę.

KLM posiadają w swojej ofercie loty z przesiadką. Lotniskiem buforowym jest najczęściej Port lotniczy Amsterdam-Schiphol. W przypadku, gdy korzystałeś z takiego połączenia, koniecznie przeczytaj nasz artykuł dotyczący problemów z lotem z przesiadką.

Pasażerowie KLM mają możliwość złożenia reklamacji poprzez dedykowany formularz dostępny na stronie internetowej przewoźnika. Należy podkreślić, że obecnie zgłoszenia obsługiwane są także w języku polskim. Ponadto pasażerowie mają możliwość kontaktu także za pośrednictwem WhatsApp oraz Messenger.

W przypadku odmowy wypłaty odszkodowania ze strony linii lotniczej nie warto się poddawać. Najkorzystniejszym rozwiązaniem wydaje się być skontaktowanie się z profesjonalną firmą świadczącą usługi z zakresu odszkodowań lotniczych, która zweryfikuje, czy są podstawy do dochodzenia rekompensaty w związku z zakłóceniem podróży, a następnie skieruje reklamację do przewoźnika.

Zapraszamy do kontaktu.

Kontakt z nami

Adres
AirCash4U

NIP: 7542812979
REGON: 383541220

Zegar

Pon-Pt: 8.00-18.00

Sob: 10.00-14.00

Znajdź nas na Facebooku

601 181 728

biuro@aircash4u.pl