Swiss International Airlines

Swiss International Air Lines - jak uzyskać odszkodowanie za opóźniony lot?

SWISS (pełna nazwa: Swiss International Air Lines) to flagowe szwajcarskie linie lotnicze, które posiadają swoją bazę w Zurychu. Powstały one w 2002 r. w wyniku przejęcia części majątku upadłego przewoźnika Swissair. Obsługują połączenia na terytorium Europy, a także w obrębie innych kontynentów: Ameryka Północna i Południowa, Afryka i Azja.

W 2005 r. rozpoczął się proces przejęcia Swiss International Air Lines przez niemiecką Lufthansę. W tym samym roku Komisja Europejska wyraziła zgodę na połączenie obydwu linii lotniczych. Z kolei 1 kwietnia 2006 r. SWISS przystąpił do projektu Star Alliance, będącego sojuszem 26 największych linii lotniczych, oraz do programu lojalnościowego Miles & More.

Z uwagi na niezwykle rozbudowaną siatkę połączeń może wystąpić sytuacja, w której lot będzie opóźniony lub odwołany. Warto jednak znać swoje prawa. Za odwołany lub opóźniony lot z winy SWISS przysługuje odszkodowanie nawet do 600 €. Nie czekaj aż sprawa się przedawni. Zgłoś się po odszkodowanie za odwołany lub opóźniony lot od SWISS do specjalistów od odszkodowań – AirCash4U.

Siedziba główna
Adres: Aeschenvorstadt 4, 4051 Bazylea, Szwajcaria
Strona www: www.swiss.com


Oddział w Polsce
Nazwa: Swiss International Air Lines Oddział w Polsce
Adres: ul. Jana Pawła II 29, 00-867 Warszawa
NIP: 5272366077
REGON: 017496887
KRS: 0000099231

Dowiedz się więcej o zakłóconych lotach

Swiss International Airlines - czy aby na pewno jest to "szwajcarska precyzja"?

Mogłoby się wydawać, że w przypadku linii lotniczych ze Szwajcarii pasażerowie nie powinni mieć jakichkolwiek problemów z dochodzeniem swoich praw. Wszak kraj ten jest słynny z charakterystycznej dla siebie „precyzji”. A jednak… Wprawdzie nikt nie powinien mieć kłopotu z samym złożeniem skargi, gdyż odpowiedni formularz można w prosty sposób znaleźć na stronie internetowej przewoźnika Praktyka pokazuje jednak, że w przypadku Swiss International Air Lines odpowiedź na reklamację brzmi zazwyczaj „nie, bo nie”.

Przewoźnik często argumentuje odmowę wypłaty odszkodowania tym, że jest on zarejestrowany w Szwajcarii, czyli poza terytorium Unii Europejskiej. Warto jednak wiedzieć, że nie stanowi to przeciwwskazania w kontekście możliwości uzyskania rekompensaty przez pasażerów. Uwarunkowane jest to faktem, iż Rozporządzenie (WE) 261/2004 obejmuje także niektóre kraje spoza UE, jak na przykład: Norwegię, Liechtenstein, kolonie francuskie znajdujące się na terytorium Afryki, a także właśnie Szwajcarię.

Niewątpliwie do najczęstszych przyczyn odwołanych lub opóźnionych lotów zaliczyć można usterkę techniczną. Zgodnie z orzeczeniem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej tego typu zdarzenia wpisują się w ramy bieżącej eksploatacji. Oznacza to, że linie lotnicze są zobowiązane stale nadzorować stan swojej floty. W przypadku wystąpienia nieregularności rejsów spowodowanych awarią są one zobligowane do wypłaty pasażerom zryczałtowanego odszkodowania w wysokości od 250 EUR do 600 EUR.

W odpowiedzi na przesłaną reklamację dotyczącej wniosku o rekompensatę z powodu opóźnionego lub odwołanego lotu z przyczyn technicznych można się spodziewać, że linia lotnicza będzie argumentować odmowę wypłaty świadczenia tym, że Szwajcaria nie należy do Unii Europejskiej i w związku z tym orzeczenia TSUE nie są w tym wypadku wiążące. Ten aspekt jest nieco bardziej złożony. Faktycznie, Szwajcaria nie respektuje orzeczeń TSUE. Nie oznacza to jednak, że pasażerowie nie mają możliwości uzyskania odszkodowania. Współpracujący z nami prawnicy wiedzą w jaki sposób, w takim przypadku, wyegzekwować rekompensatę na drodze sądowej. Jeśli nie chcesz tracić czasu oraz nerwów na analizowanie szeregu przepisów, a także wolisz uniknąć ryzyka zapłaty gigantycznych kosztów sądowych w przypadku błędnie sporządzonego pozwu – zgłoś się do AirCash4U.

Usługi

Opóźniony lub odwołany lot - co dalej?

Przede wszystkim należy mieć świadomość swoich praw. Zgodnie z unijnym Rozporządzeniem (WE) 261/2004 za opóźniony lub odwołany lot przysługuje odszkodowanie nawet do kwoty 600 €. Należy mieć jednak na względzie, że kluczowym aspektem jest przyczyna zakłócenia podróży. Odszkodowanie za odwołany lub opóźniony lot przysługuje bowiem jedynie wtedy, gdy wina leży po stronie przewoźnika. Rekompensata jest należna w sytuacji m.in.: awarii technicznej oraz problemów operacyjnych przewoźnika (m.in. strajk załogi). Odszkodowanie nie przysługuje z kolei, gdy lot został zakłócony z przyczyn niezależnych, jak np.: zła pogoda, zamknięta przestrzeń powietrzna, strajk pracowników obsługi naziemnej lotniska.

W tym miejscu warto także zaznaczyć, że kwoty odszkodowań są stałe (uwarunkowane długością lotu) i nie ma żadnego znaczenia fakt, czy lecieliśmy w pierwszej klasie, czy też bilet kupiliśmy w cenie promocyjnej – z czego niewielu pasażerów zdaje sobie sprawę.

SWISS posiada w swojej ofercie loty z przesiadką. Lotniskiem buforowym jest najczęściej port w Zurychu. W przypadku, gdy korzystałeś z takiego połączenia koniecznie przeczytaj nasz artykuł dotyczący problemów z lotem z przesiadką.

Zapraszamy do kontaktu.

Kontakt z nami

Adres
AirCash4U

NIP: 7542812979
REGON: 383541220

Zegar

Pon-Pt: 8.00-18.00

Sob: 10.00-14.00

Znajdź nas na Facebooku

601 181 728

biuro@aircash4u.pl